Ønske-Caterham'en»
Folk har mange forskellige drømmebiler. Nogen drømmer om en Ferrari Dino i original stand, andre en Mercedes Benz 280 i brun med velourindtræk og Wunderbaum.
Min drømmebil, og målet jeg stiler imod er:
En Caterham, der er så hurtig på en racerbane som muligt, og som kan bruges på gaden samtidig. Med andre ord en kompromisløs trackdaymaskine, som jeg kan køre søndagsture i når vejret tillader det. Jeg er ligeglad med komforten, mangler aldrig et stereoanlæg, og synes det er fantastisk at kravle over et FIA rally-bur hver gang jeg skal ind og ud af bilen. Min yndligsfarve er kulfibergrå, og jeg synes det er fint, at der ikke er brugt kostbare gram på luksusudstyr, såsom måtter på gulvet og polstring på sæderne. Det eneste ikke-race-relaterede-ekstraudstyr jeg skal have i, er en flaskeholder. I kulfiber.
Men indtil nu er første skridt på vejen, at få anskaffet en 7'er. Det mest realistiske bud er nok, at jeg anskaffer mig en i UK, og så ombygger den hen ad vejen efterhånden som økonomien tillader det. Det springende punkt hér er, hvorvidt det er praktisk muligt at ombygge og syne den som LHD (Left Hand Drive). Desuden, skal jeg finde ud af hvordan det præcis er med at ombytte motorer osv.
Af race-relateret udstyr der skal i hen ad vejen kan nævnes:
Motor: gerne en X-minister 1.8 eller lign. m 200hk+ eller en Hayabusa/Fireblade/Yamaha R1 motor.
Gearkasse: Sekventiel evt. m. paddleshift.
Undervogn: Widetrack ophæng og Bilstein/AP dæmpere. High performance bremser, for og bag.
Andet: Kulfiber hvor det er muligt. Sænkningssæt til forskærme. Low-profile deflector kit som alternativ til forrude. Instrumentbord med omgangstæller, evt. Motec, Stack eller Mychron. 4- eller 6-punktssele (har ikke besluttet mig). |